|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 15647 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Ciekawy,angażujący wszystkie dzieci ze szkoły scenariusz imprezy sportowej cieszył się dużym powodzeniem i świetną atmosferą jaka powinna towarzyszyć takim imprezom.
SCENARIUSZ IMPREZY SPORTOWEJ Z OKAZJI DNIA DZIECKA DZIEŃ SPORTU
HASŁO PRZEWODNIE „KALOKAGATHIA”
Termin – 1.06.2005 Miejsce – sala gimnastyczna, boisko szkolne Czas trwania – 6 h Uczestnicy – uczniowie SP 22 i GIMN 68 Prowadzący – nauczyciele wychowania fizycznego
Zadanie główne: Propagowanie różnych form aktywności ruchowej
Zadanie szczegółowe:
Psychomotoryczność -uczeń angażuje wiele partii mięśniowych do pracy Umiejętności -uczeń umie skakać w dal, wykonać wyskok dosiężny , przysiady, ugięcia ramion w podporze przodem Wiadomości: - uczeń zna podstawowe przepisy poznanych dyscyplin sportowych - współdziałać w zespole - wie jak należy zachować się na zawodach sportowych oraz w sytuacji zwycięstwa i porażki - zna zasady fair play Postawy: - uczeń potrafi podporządkować się ustalonym regułom - stosuje zasadę fair play - chętnie i ambitnie pełni rolę zawodnika
PROGRAM DNIA SPORTU
1. Dzień Sportu odbędzie się 1.06,2005 w godzinach 8.00-10.30 SP i 11.00-12.30 GIMNAZJUM 2. Biorą w nim udział klasy 4-6 SP i 1-3 Gim. 3. Uczniowie na lekcjach WF przypominają sobie podstawowe przepisy z gier zespołowych oraz dyscyplin LA 4. Na lekcjach wychowawczych zapoznają się z kulturą fizyczną w antycznej Grecji ( instytucje wychowawcze, poglądy na wychowanie) , pojęciem Palestry, Gimnazjony, Pajdotribes, Efebie itp. 5. Wszyscy uczniowie danej klasy biorą udział w każdej konkurencji 6. Liczy się najlepszy wynik, który jest porównywalny w równorzędnych klasach 7. Nagrodzone będą tylko pierwsze miejsca , po zsumowaniu punktów z każdej konkurencji 8. Uczniowie SP przychodzą na godz.7.45, przygotowują się do konkurencji i pod opieką wychowawców ustawiają się na boisku szkolnym 9. Otwarcie Dnia Sportu przez panią dyrektor. E. Kufel o godz.8.00 10. Zakończenie SP o godz.11.20 na boisku szkolnym 11. Uczniowie Gimnazjum ustawiają się o godz 11.30.Otwarcie dla Gimnazjum 12. Występ orkiestry Wojska Polskiego o godz.11.30 13. 12.30 - zakończenie Dnia Sportu dla Gimnazjum
KONKURENCJE
Każdą konkurencję zaliczają uczniowie całej klasy pod opieką wychowawców ( liczy się frekwencja )
1. Skok w dal ( kto najdalej )
2. Rzuty woreczkiem do wiadra , nodległość 5 m ( która klasa więcej) 1 uczeń -1 woreczek
3. Rzuty hula-hop na pachołek ( ilość trafień ) 1 uczeń – 1 rzut
4. Ugięcia ramion w podporze przodem ( pompki )bez odpoczynku, dziewczyny liczą chłopcom i odwrotnie ( kto najwięcej)
5. Przysiady w parach z piłką siatkową między głowami ( dobrać się parami, wszyscy ćwiczą równocześnie) – ilość powtórzeń 6. 7. Skok dosiężny z miejsca ( kto wyżej)
8. Test z przepisów gier zespołowych – 3 pytania ( za każdą prawidłową odpowiedź 1 punkt), odpowiada przedstawiciel po konsultacji z całą klasą
9. skok w dal miejsca
10. rzut wolny do kosza
11. slalom prowadzeniem piłeczki kijem hokejowym
12. podciąganie się na drążku
PRZYDZIAŁ OBOWIĄZKÓW
• P.B.Nowotna- przygotowanie plakatów do hasła KALOKAGATHIA
KOLOS-piękny AGETHOS- dobry
Wychowanie ateńskie miało kształcić ludzi pięknych i dobrych.Pojęcie piękna oznaczało sprawność fizyczną, wysportowanie, harmonię budowy ciała. Pojęcie dobra wiązało się z cechami moralnymi i umysłowymi; dobry był ten ,czyje postępowanie było zgodne z przyjętymi zasadami , kto odznaczał się wysoką kulturą moralną , umysłową i artystyczną.
• Wychowawcy klas opiekują się uczniami podczas konkurencji aż do zakończenia imprezy , czyli wręczenia nagród i dyplomów
• p.K Dudziak i p.K.Dobkowicz wyznaczają uczniów do pomocy w przeprowadzeniu konkurencji • skok w dal- p.Dudziak+ uczeń • rzuty woreczkami – uczniowie • rzut hula-hop – uczniowie • pompki – p.J.Fecek+ uczeń • przysiady w parach – p.J.Kujawa + uczniowie • skok dosiężny –p.P.Wabich • test z przepisów – p.K.Wojciechowska • rzut do kosza – p.Dobkowicz • slalom hokejowy – uczniowie • podciąganie się na drążku- uczniowie
UWAGI: 1.zaznaczyć każdy wynik pojedynczego zawodnika 2.podkreślić najlepszy wynik 3.punkty wpisuje sędzia zawodów p. T. Binczewski
PYTANIA
1. Na jakiej wysokości znajduje się obręcz od kosza? 2. Odległość linii za 3 pkt. Od środka obręczy w koszykówce? 3. Przepis 10 s ( wprowadzenie piłki koszykówce własnej połowy) w koszykówce. 4. Szerokość bramki w piłce nożnej. 5. Wysokość bramki w piłce nożnej. 6. Kiedy sędzia uznaje bramkę w piłce nożnej? 7. Wysokość siatki w piłce siatkowej dla M i K 8. Wymiary boiska w siatkówce 9. Wysokość siatki w tenisie stołowym 10. Jakie gry wyróżniamy w tenisie stołowym? 11. Wymiary boiska w piłce nożnej.
Pytania dodatkowe ze Starożytnej Grecji
1. Czym różni się Olimpiada od Igrzysk Olimpijskich? 2. Kim był Pejdotribes? 3. Czym zajmowały się Gimnazja w Starożytnej Grecji? 4. Wytłumacz termin Pentatlon 5. Czym była efebia dla Spartanina?
Organizatr:Katarzyna Dudziak i nauczyciele WF
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|